Mentrum doet haar uiterste best de wachttijden zo kort mogelijk te houden. Wanneer u zich heeft aangemeld, nemen wij telefonisch contact met u op om een afspraak voor een intakegesprek te maken.
Zorgaanbod | Aanmeldwachttijd* *Periode van aanmelding tot intake. |
Behandelwachttijd* *Periode van intake tot behandeling. |
FACT**, ACT, VIP
|
8De wachttijd is: 12De wachttijd is: |
2De wachttijd is: 23De wachttijd is: |
Locatie: | Amsterdam | |
Publicatiedatum: | Publicatiedatum: 18 april 2021 |
FACT, ACT, VIP: Psychiatrie; (Chronische) verslaving; Bemoeizorg
LVB (Trace): Psychiatrie en licht verstandelijke beperking
**Momenteel heeft een aantal van onze FACT- wijkteams helaas een langere wachttijd voor intake. Het varieert per regio.
De wachttijden zijn niet afhankelijk van waar u als cliënt bent verzekerd. Als de wachttijden boven de norm zijn, is het ook mogelijk dat u uw zorgverzekeraar vraagt om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen zodat de wachttijd binnen de normen blijft. Dat zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen zijn dat u binnen vier weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek hebt, en dat binnen tien weken vanaf de intake, de behandeling is gestart).Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kan uw huisarts of u zelf altijd contact opnemen met ons.
Voor vragen kunt u bellen met de afdeling Centrale Aanmelding Arkin: 020 590 44 44.