Wachttijden

Hieronder vind je de wachttijden. Dit is een indicatie. We doen ons uiterste best de wachttijden zo kort mogelijk te houden. Wanneer je je hebt aangemeld, nemen wij telefonisch contact met je op om een afspraak voor een intakegesprek te maken.

Als je de wachttijd te lang vindt, kun je zelf of via de huisarts contact opnemen met ons. Voor vragen kun je bellen met de afdeling Centrale Aanmelding Arkin: 020 – 590 44 44.

Aanmeld- en behandelwachttijd

De aanmeldwachttijd is de periode van aanmelding tot intake. De behandelwachttijd is de periode van intake tot behandeling.

Zorgaanbod Aanmeldwachttijd*
*Periode van aanmelding tot intake.
Behandelwachttijd*
*Periode van intake tot behandeling.
FACT**, ACT, VIP


LVB (Trace)

8

De wachttijd is:
Gemiddeld 8 weken

18

De wachttijd is:
Gemiddeld 18 weken

3

De wachttijd is:
Gemiddeld 3 weken

13

De wachttijd is:
Gemiddeld 13 weken

Locatie: Amsterdam
Publicatiedatum: Publicatiedatum: 10 juni 2022


FACT, ACT, VIP: 
Psychiatrie; (Chronische) verslaving; Bemoeizorg
LVB (Trace): Psychiatrie en licht verstandelijke beperking

**Momenteel heeft een aantal van onze FACT- wijkteams helaas een langere wachttijd voor intake. Het varieert per regio.

Wachttijden en verzekering

De wachttijden zijn niet afhankelijk van waar je als cliënt bent verzekerd. Als de wachttijden boven de norm zijn, is het ook mogelijk dat je jouw zorgverzekeraar vraagt om wachtlijstbemiddeling. Je zorgverzekeraar kan je ondersteunen zodat de wachttijd binnen de normen blijft. Dat zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen zijn dat je binnen vier weken vanaf je eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek hebt, en dat binnen tien weken vanaf de intake, de behandeling is gestart).