Je familie, partner of een vriend kennen je goed. Daarom kunnen zij helpen bij de behandeling. Zij kunnen je ook steunen. Neem daarom gerust iemand mee naar de afspraak.
Je hoeft de behandeling niet zelf te betalen, dit doet de zorgverzekering. Wel betaal je een eigen risico. Als je zelf niet weet hoe hoog je eigen risico is, kun je dit navragen bij de zorgverzekeraar.
Op de polikliniek wordt diagnostiek en behandeling aangeboden zonder dat je wordt opgenomen. Dit betekent dat je naar ons komt voor een gesprek met een behandelaar. Soms vinden de gesprekken bij je thuis plaats.
Als je bij ons in behandeling bent, heb je natuurlijk ook rechten. In het kort:
Als je niet tevreden bent, kan dit altijd zeggen tegen je behandelaar. We proberen het dan samen op te lossen. Je mag ook een klacht indienen. Voor meer informatie is er de folder ‘Een klacht? Daar komen we samen uit!’
We gaan er vanuit dat je zelf ook jouw problemen wilt aanpakken. Wij kunnen je hierbij helpen, maar dat kan alleen wanneer je dit zelf ook wil.
Wanneer je niet op een afspraak kunt komen, willen we dit graag twee dagen van te voren van je horen. Je kunt bellen naar je eigen behandelaar. Maar je kunt ook bellen naar (020) 590 82 89. Als we niet opnemen kun je altijd een berichtje op de voicemail inspreken. Ook kan je mailen naar secretariaat.lvb@mentrum.nl